Villkor
Försäljnings- och leveransvillkor:
1. Beställning
Klicka ”Lägg i korg” bredvid den eller de produkter du vill köpa.
Gå sedan tillKorg överst på sidan och visa innehåll. Välj Töm korg, Köp mer eller Gå till kassan.
Fyll i ditt namn, adress etc. och tryck Till Kassan.
I ”Kassan” kan du se vad du har köpt och till vilket pris.
Välj sedan betalning.
2. Betalning
Du kan betala på följande sätt:
1) Du kan betala med dessa kreditkort:
2) Med Paypal
3) Med banköverföring
3. Priser
Om du betalar med kreditkort eller e-kreditkort, dras fakturabeloppet från ditt kreditkort när varorna skickas.
Leverans: 1-2 arbetsdagar. Är någon vara restnoterad kommer du att få ett e-post meddelande med förväntad leveranstid.
Om varorna inte kan levereras eller avvisas på grund av skada, etc., eller om du använder din ångerrätt kommer fakturabeloppet för produkten att sättas in på ditt konto när Almotrade har tagit emot dina returnerade varor.
Alla priser är svenska kronor (SEK) inkl. 25% moms.
Förbehåll tas för force majeure, restorder och tryckfel.
4. Frakt
Porto läggs till. Vi betalar en del av frakten till Sverige och lägger endast till mellan 25,- SEK och upp till max. 155,- SEK.
5. Försändelse
Alla varor skickas med Postnord. Vi levererar samma eller nästa dag. Om beställda varor är restnoterade får du ett mail med förväntat leveransdatum. Almotrade kan inte hållas ansvarig för försenade leveranser, men kommer alltid att arbeta för så snabb leverans som möjligt.
När du har fått dina varor måste du jämföra dem med orderbekräftelsen. Kontrollera produkt/ förpackning innan kvitteringen. Om det finns skador på varorna görs anmälning till Postnord på plats.
VIKTIGT! Har förpackningen tecken på skada när du får det, öppna paketet framför postutlämnaren.
Mottagningsbevis/kvittens är detsamma som att säga att produkten är okej.
Är produkten skadad, skriv vägrat mottagande p g a skada och postutlämnaren tar tillbaka paketet igen efter att vi kontaktats.
Om du inte lägger märke till skadan förrän du öppnat paketet, kontakta ditt postutlämningsställe eller oss direkt..
För att kunna åberopa skada gentemot Almotrade skall reklamation göras till antingen Almotrade eller direkt till Postnord inom 5 arbetsdagar.
Köparen kan inte åberopa skada som upptäckts senare gentemot Almotrade.
Det är viktigt att förpackningen behålles för eventuell senare besiktning av Postnord.
Du har även möjlighet att köpa och hämta varan på vår adress som är Bøgelunden 37, 2635 Ishøj.
6. Returer
Har du fått defekta eller fel levererade varor måste Almotrade kontaktas. Vi byter ut och skickar en ny produkt.
7. Ägande
Almotrade förbehåller sig äganderätten till levererade varor tills hela köpesumman är betald.
8. Faktura
Faktura skickas med varorna.
9. Tjänster
I behov av service, kontaktas vår tekniska service via telefon eller e-post:
Returnering för service sker via försändelse. Frakt betalas av kunden. Produkten kommer att repareras inom ca. 1 vecka, såvida inte särskilda omständigheter uppstår. Efter reparation skickas produkten tillbaka till kunden utan fraktkostnad..
10. Garanti / Garanti
På alla produkter ges 2 års garanti enligt konsumentköplagen. Om produkten skulle gå sönder under garantiperioden, sker reparation kostnadsfritt av oss eller tillverkaren, om inte felet orsakats av felaktig användning, ändringar eller vårdslöshet av användaren.
Om produkten repareras under garanti, se punkt 8
11. Retur / Avbokning
Om du skulle ångra ditt köp inom 14 dagar kommer vi att återbetala kostnaden om varan återlämnas i samma skick och antal som vid leveransen. Om du ångrar köpet innan du får produkten, utan att mottaga varorna kommer vi att kontakta dig när produkten återlämnas till oss.
Varor som returneras UFRANCO eller mot postförskott nekas mottagandet utan avtalat samtycke.
Det kan ta upp till 7 dagar från det att vi har fått tillbaka produkten tills vi betalar tillbaka pengarna.
Kom ihåg att spara ditt postkvitto som bevis på att du har skickat varorna.
12. Säkerhet
Så här fungerar säkerheten på www.almotrade.dk.
Vår online butik är i samarbete med bland annat PBS (Bankernas betalningssystem) och vi har säkrat känsliga data som transporteras via nätet i samband med försäljning för inköp med SSL (Secure Socket Layer).
Så länge du tittar runt på vår hemsida finns det ingen kryptering, men när du anger din betalningsinformation, namn, adress, kreditkort , går du in i ett ”säkert område”.
Transmissionen har godkänts av PBS och garanterar dig största möjliga säkerhet för transaktionen. När du är i en säker zon, visas nederst i webbläsarfönstret, en liten ”Secure Server”-ikon. I Internet Explorer 4 och Netscape Navigator 4, visas denna lilla ikon som ett stängt hänglås.
Vi rekommenderar också att läsa om säkerhet online på hemsidan för Internet konsumenten, som utarbetats av Konsumentverket och danska förbundet Internet Commerce, eller på www.betaling.dk
13. Klagomål
Synliga fel eller brister skall anmälas till Almotrade på leveransdagen eller senast dagen efter.
Icke synliga fel eller brister som måste rapporteras till Almotrade inom 5 arbetsdagar efter mottagandet. Det är därför viktigt att kontrollera varorna inom den tiden.